Vanliga frågor

Din ordrer

Du kommer att få en orderbekräftelse via e-post. Försändelsens spårningsnummer finns i orderbekräftelsen. Du kan också skapa en profil via följande länk så att du kan följa alla dina ordrar. Vi skickar dessutom ett e-postmeddelande när din order har skickats.

Om du inte har fått din orderbekräftelse kan det vara så att den hamnat i din mapp för skräppost eller reklam. Om du hittar e-postmeddelandet där kan du markera det som ”inte spam”. På så sätt kommer framtida e-postmeddelanden från oss att komma direkt till din inkorg.

Om du fortfarande inte har fått din orderbekräftelse kan du kontakta kundtjänst som kontrollerar dina inmatade uppgifter.

Tyvärr kan du inte lägga till några produkter efter att beställningen har godkänts. Detta beror på att vi inte har möjlighet att lägga till produkter och därmed ändra det belopp som du har godkänt för betalning. Vill du beställa fler varor behöver du därför lägga en ny order.

Du kan ångra ditt köp. Beroende på hur långt vi har kommit i orderhanteringen kan vi antingen A: Bekräfta annulleringen utan ytterligare åtgärd. B: Hänvisa dig till var du hittar vårt returformulär.

Ångerrätt och retur

Du har 14 dagars ångerrätt när du handlar hos ROIDMI. Ångerrätten gäller från den dag du har mottagit din vara. För att använda din ångerrätt ska du gå in och fylla i vårt returformulär online, som du hittar här.

Du måste returnera din beställning till oss utan onödigt dröjsmål och senast 14 dagar efter den dag då du har meddelat oss att du vill ångra ditt köp.

Om varan bedöms ha förlorat i värde kan du komma att endast få en del av köpesumman återbetald. Beloppet du kan få tillbaka beror på varans kommersiella värde. Vid returnering av använda varor förbehåller sig Witt Hvidevarer A/S rätten att kräva ersättning för värdeminskning som fastställs av Witt Hvidevarer A/S utifrån återförsäljningsvärdet. En användningsavgift kan utgöra 0–99 % av varans ursprungliga försäljningspris. Läs mer om ångerrätt och retur här. Eller fyll i vårt returformulär här.

Tyvärr har vi inte möjlighet att erbjuda gratis returnering eftersom vi fortsatt vill kunna erbjuda ett konkurrenskraftigt marknadspris för alla kunder. Om du väljer att utöva ångerrätten måste du därför själv betala portot för att skicka varan i retur. Vi erbjuder dock köp av returfrakt, som vanligtvis är billigare än om du väljer att själv köpa porto. Du kan utnyttja din ångerrätt här.

Du kan inte ångra ett köp genom att vägra att ta emot varan och/eller genom att inte hämta ut försändelsen utan att samtidigt tydligt meddela oss om att du ångrar köpet. Detta medför en expeditionsavgift som motsvarar den verkliga leveranskostnaden. Läs mer här.

Nej, tyvärr. Vi återbetalar pengarna med samma betalningsmedel som du använde dig av vid köpet.

Handläggningstiden tar cirka 14 dagar, men det kan ta upp till två veckor från det att vi mottar varan tills beloppet syns på ditt konto igen.

Leverans

Den förväntade leveranstiden från orderläggning är 4–8 arbetsdagar.

Vi erbjuder gratis leverans vid köp över SEK 700 till GLS-paketombud eller företagsadress.

För beställningar under SEK 700,00 en fraktavgift på SEK 59,00-129,00 inkl. moms. Hemleverans (SEK 129,00), Företagsleverans 0-20 kg (SEK 79,00) och Företagsleverans 21-30 kg (SEK 129,00). Som transportör används främst GLS. Läs mer om vår leverans här.

Tyvärr har vi inte möjlighet att ändra leveranstiden.

Våra försändelser levereras till GLS på eftermiddagen varje vardag. Om du lägger en order under helgen kommer GLS därför inte att motta försändelsen förrän på måndag eftermiddag.

Du kan se din orderbekräftelse här i stället. Om du saknar något eller har mottagit fel vara kan du kontakta vår kundtjänst.

Vi beklagar verkligen detta. Du behöver gå in på vår webbplats, fylla i ett returformulär och skicka varorna i retur till oss. Därefter skickar vi dig de varor som du har beställt.

Om du mottar en order med skadat emballage är det viktigt att du dokumenterar detta i form av bilder. Ta gärna en bild av själva emballaget och fraktsedeln på försändelsen. I många fall är dock själva produkten inte skadad, eftersom emballaget är gjort för att skydda din beställning. Om produkten har skadats ska du skicka ett e-postmeddelande till vår kundtjänst omedelbart efter mottagandet. E-postmeddelandet måste innehålla bilder på emballaget (invändigt och utvändigt), skadan på produkten samt fraktsedeln på försändelsen.

Beställning

Alla ordrar måste läggas via vår webbplats – det vill säga att du inte kan lägga din order via telefon. Men vi hjälper gärna till om du behöver få vägledning om vilken vara du ska välja.

Vi erbjuder betalning med betalkort (Dankort, Mastercard, Visa, Visa Electron, Maestro och MobilePay och Klarna)

Se Klarnas användarvillkor och Klarnas integritetspolicy.

Kontakta vår kundtjänst via infomejlen eller på tfn. +45 88 44 45 10. Mandag - torsdag kl. 09.00-16.00 og fredag kl. 09.00-15.00.

Kontrollera dina kortuppgifter och försök eventuellt med ett annat kort. Avvisandet kan bero på att det saknas täckning på det kort som du försöker använda. Kontakta vår kundtjänst om problemet kvarstår.

Reklamation & Service

Om din produkt har gått sönder inom tiden för reklamationsrätten ska du fylla i vårt serviceformulär här.

Vänligen fyll i vårt serviceformulär här.

Om du har mottagit en skadad produkt ber vi dig att fylla i ett serviceformulär. Produkten måste därefter returneras till oss med en förbetald retursedel som vi skickar till dig, och samtidigt skickar vi dig en ny vara.

Produkter

Vi har tagit fram en guide som du kan hitta här. Om du fortfarande behöver hjälp kan du kontakta oss här.

Ja, det kan man absolut. Ett urval av de mest använda reservdelarna hittar du online under tillbehör. Om du inte hittar det du behöver är du välkommen att kontakta oss här.

Det medföljer en bruksanvisning med varan när du köper produkten. Om den skulle komma bort kan du hitta den online vid produktspecifikationerna under fliken ”Downloads”.

Login
Other languages